تحول در مراقبت‌های کلیوی با هوش مصنوعی: همکاری DeLorean AI با IRC

تحول در مراقبت‌های کلیوی با هوش مصنوعی: همکاری DeLorean AI با IRC

تحول در مراقبت‌های کلیوی با هوش مصنوعی: همکاری DeLorean AI با IRC

گروه پزشکی کلیه کانستلیشن (Constellation Kidney Group - CKG) تنها شرکت پیشرو در مراقبت‌های درمانی نیست که با هوش مصنوعی (AI) در حال نوآوری است.

شرکت DeLorean AI، یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی فناوری پزشکی، در حوزه‌ی مراقبت‌های کلیوی در حال پیشرفت است. مشارکت اخیر این شرکت با Innovative Renal Care (IRC) گام بلندی در جهت بهبود نتایج درمان بیماری برای بیماری مزمن کلیه و مرحله نهایی و پیشرفته بیماری کلیوی(ESRD) به شمار می‌رود.

فناوری شرکت DeLorean AI که بالقوه می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد، مجموعه‌ای از محصولات هوش مصنوعی در مراقبت‌های درمانی است که به طور خاص بر روی فناوری بسیار مؤثر Renal AI آن تمرکز دارد. این برنامه‌ی دارای اعتبار بیولوژیکی، با تجهیز مراکز مراقبت‌های درمانی به داده‌های تحلیلی و ابزارهای تصمیم‌گیری هوشمند، چالش‌های موجود در ESRD و بیماری مزمن کلیه را برطرف می‌کند.

Renal AI با پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده، پزشکان را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند که در نهایت منجر به بهبود مراقبت، طولانی‌تر شدن عمر و به حداقل رساندن بستری شدن بیماران می‌شود.

یکی از چشمگیرترین قابلیت‌های Renal AI، توانایی آن در تشخیص بیماری مزمن کلیوی که قبلا تشخیص داده نشده است، با دقت حیرت‌انگیز 88.5 درصد است. تشخیص زودهنگام می‌تواند امکان مداخله و درمان زودتر را فراهم کند و در نتیجه، پتانسیل بهبود نتایج درمان بیماری را داشته باشد.

Innovative Renal Care، به‌عنوان رهبر در فناوری مراقبت‌های کلیوی، به دلیل تعهد خود به بهبود زندگی بیماران در سراسر جهان شناخته شده است. تعهد این شرکت به ارائه مراقبت‌های شخصی‌سازی‌شده از طریق محصولات TIME، clinicalvision، Renal Insight، eMed و پرونده‌ی الکترونیکی سلامت (EMR) MIQS، شهرت شایسته‌ای را برای آن‌ها در صنعت مراقبت‌های درمانیبه ارمغان آورده است.

مشارکت اخیر بین DeLorean AI و IRC نشان‌دهنده‌ی اتحادی قدرتمند است. با ادغام فناوری پیشرفته‌ی Renal AI شرکت DeLorean AI در پلتفرم‌های تثبیت‌شده‌ی EMR شرکت IRC، متخصصان مراقبت‌های درمانی در کنار تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به گنجینه‌ای از داده‌های لحظه‌ای بیمار دسترسی پیدا می‌کنند. این ترکیب قدرتمند امکان ایجاد برنامه‌های مراقبت شخصی‌سازی‌شده، پیش‌بینی رویدادهای احتمالی بستری و پشتیبانی از تیم مراقبت با توصیه‌های «بهترین اقدام بعدی» (Next Best Action) تولیدشده توسط هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی، نگرشی نوین در مدیریت بیماری کلیوی

بیماری مزمن کلیه (CKD) یک بحران جهانی سلامت است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد بیمار مبتلا به ESRD، شدیدترین مرحله‌ی CKD، برای ادامه‌ی حیات به دیالیز یا پیوند کلیه نیاز داشته دارد. رویکرد سنتی برای مدیریت این شرایط، بر معاینات منظم، آزمایش خون و پایش علائم استوار است. با این حال، این رویکرد واکنشی ( reactive approach) اغلب منجر به از دست رفتن فرصت‌های مداخله‌ی زودهنگام و نتایج بهتر برای بیماران می‌شود.

Renal AI شرکت DeLorean AI رویکردی کاملاً جدید در نحوه‌ی مدیریت بیماری کلیوی توسط متخصصان مراقبت‌های درمانی ارائه می‌دهد Renal AI با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌های بیمار، می‌تواند تغییرات ظریفی را در سلامت بیمار شناسایی کند که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. این امر می‌تواند امکان مداخله‌ی پیشگیرانه را فراهم کند و به طور بالقوه از بروز عوارض و بستری شدن در بیمارستان جلوگیری نماید. به عنوان مثال Renal AI با دقت بالایی برای پیش‌بینی احتمال ابتلای بیمار به حمله قلبی یا سکته مغزی تلاش می‌کند و پزشکان را قادر می‌سازد تا اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

قدرت مشارکت IRC و DeLorean AI نه تنها در دقت Renal AI بلکه در توانایی آن برای تقویت، نه جایگزینی، تخصص انسانی نهفته است. تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، راهنمایی ارزشمندی را برای متخصصان مراقبت‌های درمانیفراهم می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازند تا برنامه‌های درمانی را با نیازهای منحصر به فرد هر بیمار تطبیق دهند. این رویکرد شخصی‌سازی‌شده، بیماران را قادر می‌سازد تا به شرکت‌کنندگان فعالی در مسیر مراقبت‌های درمانی خود تبدیل شوند، ارتباط بهتر برقرار کنند و اعتماد به تیم مراقبتی خود را تقویت نمایند.

همکاری بین DeLorean AI و IRC نشان‌دهنده‌ی یک نقطه عطف قابل توجه در مبارزه با بیماری کلیوی است. این ترکیب قدرتمند از فناوری هوش مصنوعی و مراقبت‌های شخصی‌سازی‌شده، پتانسیل متحول کردن زندگی میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان را دارد. با ادامه‌ی پیشرفت هوش مصنوعی در چشم‌انداز مراقبت‌های درمانی، بیماران و ارائه دهندگان امیدوارند شاهد پیشرفت‌های چشمگیر بیشتری باشند که نه تنها تشخیص و درمان بیماری کلیوی، بلکه کل تجربه‌ی بیمار را بهبود بخشد.

با نگاهی به آینده، DeLorean AI و IRC متعهد به نوآوری مستمر هستند. این شرکت در حال توسعه‌ی فعال محصولات جدید هوش مصنوعی است که به سایر چالش‌های حیاتی مراقبت‌های درمانی رسیدگی می‌کند و هدف نهایی آن توانمندسازی متخصصان مراقبت‌های درمانی برای ارائه بهترین مراقبت ممکن به بیمارانشان است. این تعهد به بهبود مراقبت‌های درمانی از طریق فناوری پیشرفته، امیدی را برای بیماران درگیر با بیماری کلیوی و سایر بیماری‌های مزمن روشن می‌کند.

هدیه‌ی دوباره زندگی (The Gift of Life Again)

لوسي دونوفريو، ساکن ۳۹ ساله‌ی نیو برتین، سرانجام پس از نزدیک به دو سال انتظار، کلیه‌ی پیوندی را که منتظرش بود، دریافت کرد. لوسي تنها کمی پس از تولد دخترش، یعنی هفت سال پیش، متوجه شد که به پیوند کلیه نیاز دارد. عوارض ناشی از دیابت نوع ۱ و پره‌اکلامپسی منجر به زایمان زودرس و فشار غیرمعمولی بر کلیه‌های او شده بود. پیوند کلیه اجتناب‌ناپذیر بود، فقط مسئله زمان مطرح بود.

شش ماه آخر انتظار او شاید سخت‌ترین دوران بود. وضعیت او به حدی وخیم شده بود که نیاز به دیالیز چندین بار در هفته داشت. با این حال، او همچنان به کار خود در Hartford HealthCare (هارتفورد هلث‌کِر) ادامه می‌داد و از فرزندانش مراقبت می‌کرد.

«یک روز به نقطه‌ی فروپاشی رسیدم. دیگر نمی‌توانستم تحمل کنم و تصمیم گرفتم دیالیز را کنار بگذارم. سپس دخترم که حالا فقط ۷ سال دارد به من گفت: "مامان، الان نمی‌توانی متوقف شوی. من مدرسه را دوست ندارم، اما هر روز باید بروم. تو به این نیاز داری." بنابراین دوباره سرم را بالا آوردم. نمی‌توانستم ببینم دخترم اینجا می‌ماند و من خودم را رها می‌کردم.»

مدت زیادی طول نکشید که لوسي پس از دریافت تماس مبنی بر پیدا شدن یک اهدا کننده‌ی کلیه، جشن کوچکی را با دخترش برپا کرد. او هرچند که اهدا کننده را نمی‌شناسد، اما برای داشتن یک زندگی سالم و عادی تا ابد سپاسگزار است.

در واقع، لوسي تقریباً بلافاصله پس از جراحی احساس بهتری پیدا کرد. او می‌گوید: «انگار آن روز دوباره متولد شدم. به مردم می‌گویم که حالا دو تا تولد دارم.»

چگونه یک اهدا کننده‌ی کلیه زنده پیدا کنیم؟

بنیاد ملی کلیه (The National Kidney Foundation) اعلام می‌کند که میانگین انتظار برای پیوند کلیه از یک فرد فوت‌شده، ۳ تا ۵ سال است. زمانی که یک اهدا کننده‌ی زنده تمایل و توانایی اهدای یک عضو سالم را داشته باشد، این زمان انتظار می‌تواند به طور قابل توجهی کوتاه‌تر شود.

سازمان‌هایی مانند «National Kidney Registry» (ثبت ملی کلیه) با برقراری ارتباط بین اهدا کنندگان بالقوه و افرادی که نیاز به پیوند دارند، نقش حیاتی را در تسهیل اهدای عضو از افراد زنده ایفا می‌کنند.

افرادی مانند «کری رانکورت»، هماهنگ‌کننده‌ی پیوند از اهدا کننده‌ی زنده در بیمارستان هارتفورد نیز وجود دارند. رانکورت از سال ۲۰۱۵ با اهدا کنندگان زنده کار می‌کند و از سال ۲۰۰۶ پرستار پیوند در بیمارستان هارتفورد بوده است. او به همراه دو هماهنگ‌کننده‌ی دیگر، برای آموزش اهدا کنندگان بالقوه در مورد این فرآیند و کمک به گیرندگان بالقوه برای به اشتراک گذاشتن موثر داستان خود به منظور افزایش شانس مطابقت با یک اهدا کننده، تلاش می‌کند.

رانکورت می‌گوید: «لوسي نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای از کسی است که از تمام ابزارهایی که در اختیار داشت، مانند ایجاد یک وب‌سایت کوچک برای تعریف داستانش، استفاده کرد. در Hartford HealthCare، مسیری برای کارمندان وجود دارد تا نیاز خود را از طریق بخش رسانه‌های داخلی به اشتراک بگذارند و به شبکه‌ای بسیار گسترده دسترسی پیدا کنند. این داستان، افراد زیادی را برای تلاش به منظور اهدا کننده شدن تحت تأثیر قرار داد.»

پس از اینکه لوسي داستان خود را از طریق شبکه‌ی داخلی به اشتراک گذاشت، تنها چند ماه طول کشید تا یک اهدا کننده پیدا کند. او نه تنها یک اهدا کننده پیدا کرد، بلکه بسیاری از اعضای خانواده‌ی خودش را نیز برای اینکه خودشان اهدا کننده شوند، الهام بخشید.

پیوند اعضا، تحول آفرین است (Transplants are Transformational)

«داستان لوسي نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای از یک مادر جوان با یک شغل تمام‌وقت است که توانست بهبود یابد و دوباره به زندگی پرمعنایی ادامه دهد»، دکتر اسکار سرانو، جراح پیوند لوسي، می‌گوید. «پیوند اعضا واقعاً شیوه‌ی زندگی بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مرحله پیشرفته را متحول می‌کند و یک اهدا کننده‌ی زنده فرصت ایجاد این تحول را دارد.»

دکتر سرانو اهدا کنندگان عضو زنده را به عنوان ورزشکاران حرفه‌ای در میان بیماران توصیف می‌کند. تیم او هر ساله حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر را که می‌خواهند اهدا کننده‌ی زنده باشند، ارزیابی می‌کند. فرآیند اهدا معمولاً شامل ارزیابی کامل از نظر پزشکی و روانشناسی برای اطمینان از ایمنی و سلامت هم اهدا کننده و هم گیرنده است.

دکتر سرانو می‌گوید: «ما فقط حدود ۴۰ عمل جراحی انجام می‌دهیم، به این معنی که حتی یک نفر از هر ۱۰ اهدا کننده‌ی بالقوه نمی‌تواند این فرآیند را کامل کند. ما بسیار دقیق عمل می‌کنیم. بسیاری از اهدا کنندگان بالقوه نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است برایشان بیفتد. در حالی که هر جراحی‌ای ریسک‌هایی دارد، ما به هیچ وجه کلیه‌ای را خارج نمی‌کنیم مگر اینکه مطمئن باشیم بیمار با یک کلیه‌ی باقیمانده می‌تواند زندگی‌ای کامل و شاد داشته باشد.»

اهمیت اهدای عضو از افراد زنده را نمی‌توان نادیده گرفت. این کار نه تنها نجات‌بخش زندگی است، بلکه بار لیست‌های انتظار پیوند را نیز کاهش می‌دهد و هزینه‌های قابل توجه مراقبت‌های درمانی مرتبط با درمان دیالیز طولانی‌مدت را کم می‌کند.

رانکورت می‌گوید: «مهم‌ترین چیزی که مردم باید بدانند این است که همه باید به عنوان اهدا کننده‌ی عضو ثبت‌نام کنند. و هر کسی که قصد اهدای زنده را دارد باید با ما تماس بگیرد و سوال بپرسد. هیچ اجباری برای یادگیری در مورد این فرآیند وجود ندارد.»