اعلام تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون توسط شرکت Quest

اعلام تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون توسط شرکت Quest

اعلام تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون توسط شرکت Quest

در آزمایش خون از پلاسما برای شناسایی دو نشانگر زیستی آمیلوئید بتا که مرتبط با ایجاد بیماری آلزایمر هستند استفاده می شود.

کسانی که تحت این آزمایش قرار می گیرند بعد از بررسی نتایج می توانند یک برنامه مراقبتی را با پزشک مربوطه تنظیم کنند.

Quest Diagnostics امکان انجام یک آزمایش خون را اعلام کرده است که از طریق بیومارکرهای آمیلوئید بتا خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را ارزیابی می کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی Quest، تست AD-Detect برای بیماری آلزایمر، که می تواند توسط مصرف کنندگان به صورت آنلاین خریداری شود، از پلاسمای خون برای ارزیابی سطح یک جفت پروتئین بتا آمیلوئید ( A42 و A40 ) برای کمک به تشخیص استفاده می کند.
بیش از 6 میلیون آمریکایی مبتلا به آلزایمر، شایع ترین نوع زوال عقل، تشخیص داده شده اند که پیش بینی می شود تا سال 2060 به 14 میلیون نفر برسد.

طبق آمار ذکر شده در این نسخه، یک گزارش تحقیقاتی از کوئست، که بر اساس نظرسنجی هریس انجام شده است، نشان می دهد که بزرگسالان آمریکایی می خواهند تقریبا 10 سال زودتر از زمان توصیه شده از نظر زوال عقل، از جمله AD ارزیابی شوند. علاوه بر این، شرکت اعلام کرد، 86 درصد از بزرگسالان شرکت‌کننده بر این باورند که آزمایش‌های خون برای تشخیص زودهنگام خطر AD برای مراقبت‌های پیشگیرانه عادی خواهد شد.

افرادی که تشخیص جدید را دریافت می کنند، می توانند نتایج خود را با یک پزشک در میان بگذارند، که می تواند با برنامه ای برای مراقبت مداوم کمک کند.

Michael K. Racke، MD، مدیر پزشکی عصب شناسی در Quest Diagnostics، در این مقاله گفت: «آزمایش‌های خون مانند AD-Detect پتانسیل باورنکردنی برای ارزیابی خطر بیماری آلزایمر در دسترس به آن و راحتی اندازه گیری دارند. ما همچنین شاهد فشار از سوی مصرف کنندگانی هستیم که تمایل دارند کنترل بیشتری بر سلامت خود داشته باشند، از جمله در حوزه های پیشرفته تر مانند ارزیابی خطر بیماری آلزایمر.