تاریخچه فرزنیوس

تاریخچه فرزنیوس

تاریخچه فرزنیوس

از یک داروخانه محلی تا یک شرکت جهانی

شرکت فرزنیوس به‌عنوان گروه پیشرو در مراقبت‌های سلامت جهانی، خود را وقف پزشکی و سلامت انسان کرده است. ارزش‌هایی که از زمان تأسیس خود به‌عنوان یک آزمایشگاه داروسازی در سال 1912 از آن حمایت نموده است.

داستانی از یک داروخانه محلی تا یک شرکت جهانی:

یک ماشین در حالی که به گوشه ای می‌پیچد، در خیابان‌های مرکز شهر فرانکفورت، دوچرخه‌ها، عابران پیاده و کالسکه‌ها را پیش می راند و راهش را ادامه می دهد. سال 1912، ماشین متعلق به داروخانه Hirsch، یکی از قدیمی ترین داروخانه های شهر است و رئیس داروخانه دکتر ادوارد فرزنیوس است.

در صندوق عقب خودرو، داروهای آماده مختلفی برای درمان بیماری های پوستی، سرماخوردگی و همچنین محلول های استریل برای تزریق وجود دارد. راننده در راه خود به سمت آسایشگاه واقع در حومه فرانکفورت است. او به طور منظم محصولات داروخانه اش را به آسایشگاه تحویل می دهد. عابران پیاده در حال عبور آن ماشین را تماشا می کنند. ماشین توجه را به خود جلب می کند. با این وجود، ادوارد فرزنیوس به محض اینکه داروخانه را از پدرش تحویل گرفت، روی فناوری جدید آن سرمایه گذاری می کند. تحویل سریع دارو به بیماران برای وی در اولویت است.

داروخانه Hirsch تاریخچه ای طولانی دارد. تاریخچه آن به قرن پانزدهم برمی گردد. خانواده فرزنیوس در دهه 1870 صاحب آن شدند. وقتی ادوارد فرزنیوس مسئولیت را بر عهده می گیرد، برنامه های بزرگی دارد. در سال 1912نام "Dr. Eduard Fresenius chemisch-pharmazeutische Industri” ، در پشت خودرو به عنوان عمده ‌فروش دارو به چشم می خورد که پایه و اساس گروه مراقبت های سلامت امروزی را بنا می گذارد. یک شرکت داروسازی ساده از آزمایشگاه داروسازی متولد می شود.

تولید محلول هایی که از خالص ترین آب مقطر، ساخته شده اند، تخصص ادوارد فرزنیوس است. همچنین موفقیت سریع این شرکت به دلیل همکاری های متعدد ادوارد فرزنیوس با پزشکان مشهور است. ادوارد فرزنیوس، برای پل ارلیش، برنده جایزه نوبل، حلال "Injectio Fresenius" را که در درمان سیفلیس استفاده می شد، تحت عنوان Ampuwa، مخفف حلال آمپول، را تولید می کند و تا به امروز بخشی از تولیدات شرکت Fresenius است.

"امروز یک داروخانه..... ولی فردا باید آن را گسترش داد یا خدمات جدیدی به آن اضافه کنیم." (دکتر ادوارد فرزنیوس)

ادوارد فرزنیوس داروخانه را در فرانکفورت، تا سال 1934 اداره می‌کند، تا زمانی که دفتر مرکزی شرکت را به هامبورگ منتقل کرد. موسس شرکت دارای ایده هایی است که چگونه می تواند به رسمیت شناخته شود. اغلب او با این ایده ها از زمان خود جلوتر است. در اوایل دهه 1930 او شروع به توزیع مجله داروخانه Hirsch، برای مشتریان کرد. چند سال بعد او یک غرفه رژیم غذایی در هامبورگ افتتاح کرد. در طول ماه های تابستان، مهمانان آب میوه و سبزیجات تازه مصرف می کردند. همچنین کارمندان Fresenius نوشیدنی های ویژه ای را برای بیماران رژیمی بر اساس تجویز پزشک، تهیه می کردند. به خصوص نوشیدنی های مخلوط شده با شیر، که مانند اشکال اولیه میلک شیک کنونی، بسیار محبوب بودند.

ولی تحقق ایده های بزرگ بسیار دشوار است. در مسائل مالی، ادوارد فرزنیوس بدشانس است و سال های آینده برای وی، سال های چالش برانگیزی است. در طول جنگ جهانی دوم او ارتباط خود را با بسیاری از شرکای تجاری مهم از دست داد. او به حزب نازی نمی پیوندد. تهیه داروهایی مانند کرم سرمازدگی Freka برای ارتش آلمان برای مدتی به حفظ شرکت کمک می کند.

در پایان جنگ، ادوارد فرزنیوس خود را در مقابل آوارهای ناشی از جنگ می‌بیند. بمب‌های متفقین، داروخانه Hirsch را کاملاً ویران کرده‌اند. کمبود مواد اولیه، فرآیند تولید در هامبورگ را غیرممکن می کند. در بحبوحه سازماندهی مجدد شرکت، دکتر فرزنیوس به طور ناگهانی در سال 1946 جان خود را از دست می دهد. او دختر خوانده خود، الس کرونر، را به عنوان وارث دارایی خود عنوان می کند.

او تنها 26 سال دارد که داروخانه Hirsch و مدیریت شرکت را به ارث می برد. الس کرونر به عنوان یک داروساز که به تازگی مجوز خود را دریافت کرده، راه پیشرفت خود را در زمینه داروسازی می داند، اما وقتی نوبت به مدیریت کسب و کار می رسد، به زودی به محدودیت های خود پی می برد. او مهارت های مورد نیاز را با شرکت در کلاس های درس یک موسسه تجاری خصوصی در فرانکفورت به دست می آورد. او نزدیک به 12 ساعت در روز را در شرکت سپری می کند و در سال های سخت با جدیت برای بازسازی شرکت تلاش می کند. تلاش های او باعث احترام و تحسین وی میان کارکنانش شد. او در نهایت اداره داروخانه Hirsch را به یک داروساز دیگر واگذار می کند. تمرکز اصلی او اکنون مدیریت شرکت در هامبورگ است. با تلاش زیاد او و همسرش هانس کرونر، طی سال‌های بعد، Fresenius را به یک گروه مراقبت‌های سلامت جهانی تبدیل می کند.

الس و هانس کرونر متوجه می شوند که تنها در صورتی می توانند شرکت را حفظ کنند که با ایده های جدید رشد کنند. آنها با کارمندان خود شروع به جستجوی افق های جدید می کنند و به زودی افق های جدیدی را می یابند. از همان روزهای اولیه، تخصص این شرکت محلول های تزریقی بوده است. در طول سال‌های بعد، Fresenius به طور مداوم دامنه محصولات خود را گسترش می‌دهد و محلول‌های جایگزین تغذیه مانند Generika را توسعه می‌دهد که به صورت تزریقی تجویز می‌شوند. این شرکت بیش از توسعه محلول های خود، بسته بندی آنها را نیز بهبود می بخشد. در دهه 1960 محلول های تزریقی هنوز در بطری های شیشه ای نگهداری می شدند. فرزنیوس موفق به تولید کیسه ها و بطری های پلاستیکی خاص شد. کار با این ظروف آسان تر بوده و ظروف پلاستیکی مقاوم در برابر شکستن به یک موفقیت فوری در بازار تبدیل می شوند.

Medicine of Fresenius

Fresenius به عنوان یک شرکت که محلول‌های دیالیز را تولید می‌کند، اولین بار در دهه 1960 با شرکت های تولید کننده صافی ارتباط برقرار می کند. در آن زمان فرآیند دیالیز بسیار پر زحمت و پرهزینه بود و فقط تعداد کمی از بیماران قابل درمان بودند. فرزنیوس از طریق گزارش‌های رسانه‌ای از وضعیت نا امیدکننده‌ای که بسیاری از بیماران کلیوی با آن روبه‌رو هستند، باخبر می‌شود و شروع به واردات دستگاه‌های دیالیز آمریکایی می‌کند. همانطور که این دستگاهها را نگهداری می کنند، کارشناسان Fresenius دانش فنی آن را به دست می آورند. در دهه 1970، این شرکت اولین ماشین‌های دیالیز خود را در یک کارخانه تازه خریداری شده، تولید کرد. پیشرفت های مداوم در مواد و فناوری در سال های آینده این شرکت را قادر می سازد تا به بهبود درمان دیالیز برای بیماران کلیوی ادامه دهد. Fresenius در دهه 1980 موفق به ساخت فایبرهای ساخته شده از پلی سولفون شد که تقریباً به اندازه کلیه انسان خون را تصفیه می کند. تا به امروز فیلترهای خون ساخته شده از این ماده، استاندارد دیالیز هستند.

کسب‌ نتایج استراتژیک متعدد از ویژگی‌های بارز این شرکت در سال‌های بعدی هستند: سال 1996 واحد دیالیز Fresenius با تیم ارائه‌دهنده خدمات دیالیز آمریکایی بنام National Medical Care ادغام شد تا یک بخش جدید به نام Fresenius Medical Care تشکیل شود. در نتیجه Fresenius به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات دیالیز در جهان تبدیل می شود.

در سال های گذشته بندرت هیچ شرکت اروپایی توانسته است با رشد پویای Fresenius برابری کند. در حال حاضر بیش از 300،000 کارمند در سراسر جهان برای گروه مراقبت های سلامت کار می کنند. تجارتی که با عنوان یک آزمایشگاه - داروخانه کوچک آغاز شد، امروزه یک گروه پیشرو در مراقبت های سلامت جهانی با حضور در بیش از 80 کشور جهان است. تجارت کوچک خانوادگی که دکتر ادوارد فرزنیوس، تا زمان مرگش رهبری کرد، از بسیاری جهات با شرکت امروزی متفاوت است. با این حال ارزش های بنیادی شرکت، بدون تغییر است. بیش از 100 سال است که انگیزه آنها حفظ زندگی و بهبود کیفیت زندگی افراد بیمار بوده و هست."مراقبت های بهداشتی آینده نگر" شعاری است که در آینده، برای پیشرفت مداوم به آن نیاز داریم.

Fresenius بیش از 100 سال است که برای بهبود زندگی بیماران در سراسر جهان فعالیت می کند. این فیلم که به مناسبت صدمین سالگرد این شرکت در سال 2012 ساخته شده است، تاریخچه شرکت را از طریق داستان افرادی که فرزنیوس به آنها کمک کرده و هنوز هم به آنها کمک می کند، بازگو می نماید.

History of Fresenius