ریکال کتترهای همودیالیز Medtronic که مشکل انسداد را گزارش کرده اند

 ریکال کتترهای همودیالیز Medtronic که مشکل انسداد را گزارش کرده اند

ریکال کتترهای همودیالیز Medtronic که مشکل انسداد را گزارش کرده اند

آزمایشات و تحقیقات مختلف نشان می دهد که استفاده بیش از حد از لوبریکنت ها بر روی نوک کتتر می تواند منجر به انسداد و جابجایی کتتر شود .طبق نامه شرکت Medtronic به مشتریان خود، پس از آزمایشات نشان داد که مقادیر بیش از حد لوبریکنت ها در نوک کتتر می تواند جریان کتتر را مسدود کند یا کتتر را از جای خود خارج کند، این شرکت، دو نوع کتتر همودیالیز را به طور داوطلبانه فراخوان داده است.

کتترها با سه لومن مختص موارد حادMahurkar™  و کتترها با سه لومن Mahurkar™ Acute High Pressure از این شرکت به‌عنوان کلاس A تعیین و فراخوان شده‌اند که بر اساس اطلاعیه فراخوان صادر شده توسط FDA، "جدی‌ترین ریکال" عنوان شده است. استفاده از این تجهیزات ممکن است باعث صدمات جدی یا مرگ بیمار شود.

بر اساس این خبر، مدترونیک ابزارهایی را برای شناسایی مراکزی که در این موارد متضرر شده اند، ارائه و درخواست کرده است که این کتترها قرنطینه شده و فوراً بازگردانده شوند.

شرکت مدترونیک اذعان کرده است که در طول فرآیند تولید کتترها، درمحل نوک لومن کتتر، بیش از حد از لوبریکنت بر پایه سیلیکون استفاده شده است.

طبق نامه مدترونیک، «کاربرد نادرست این لوبریکنت بر روی کتترها ممکن است منجر به ایجاد شرایط خطرناکی شود که در آن کتتر به صورت جزئی یا کامل مسدود شده و یا ممکن است باعث خروج کتتر شود». وقوع این عارضه خطرناک ممکن است منجر به آسیب‌های بالقوه شناسایی شده به‌عنوان انسداد کامل کتتر شود که سبب تاخیر در درمان و انسداد نسبی کتتر و منجر به کاهش جریان خون و در نتیجه ممکن است باعث تاخیر در درمان، همولیز، آمبولی و ترومبوز شود.

تعداد زیادی کتتر که در این اطلاعیه ریکال ذکر شده اند، سازمان غذا و داروی آمریکا تخمین می زند که شامل 210،200 کتتر است.

در نوامبر سال 2022، مدترونیک کتترهای حاد لومن دار Mahurkar™ خود را به دلیل نقص کتتر که باعث نشت لومن کتترها می شد، ریکال نمود. این فراخوان نیز توسط FDA به عنوان کلاس A ریکال تعیین شد.