تولید و عرضه بلادلاین اطفال برای اولین بار در کشور

تولید و عرضه بلادلاین اطفال برای اولین بار در کشور

تولید و عرضه بلادلاین اطفال برای اولین بار در کشور

تفاوت همودیالیز اطفال با دیالیز خونی بزرگسالان

یکی از تفاوت های اصلی همودیالیز اطفال در مقایسه با همودیالیز بزرگسالان میزان حجم خون خارج از بدن بیمار است. از آنجائیکه وزن و سطح بدن اطفال بسیار کمتر و کوچکتر از بزگسالان است این دسته از بیماران نسبت به حجم خون خارج از بدن بسیار حساس بوده و در صورت عدم رعایت آن می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. مبتنی بر شواهد علمی در همودیالیز اطفال تلاش می شود حجم خون خارج از بدن را به حداقل برسانند لذا صافی های دیالیز مخصوص اطفال با کمترین حجم پرشوندگی مورد نیاز است در کنار این صافی های دیالیز، نیاز است ست لوله رابط دیالیز (بلادلاین) مخصوص اطفال نیز استفاده شود، این مهم هم اکنون توسط شرکت صنایع پزشکی فارمد محقق شده و برای اولین بار در کشور شاهد تولید بلادلاین مخصوص دیالیز اطفال هستیم.

اهمیت و ارزش حجم پرشوندگی بلالاین

این ست ها در تمامی انواع ماشین های دیالیز قابلیت استفاده داشته و با همه آنها سازگار است اما مهمترین مشخصه بارز آن حجم پایین پرشوندگی است که میزان آن در کل مدار ست شریانی و وریدی 94 سی سی است که در مقایسه با ست بلادلاین بزرگسالان با حجم پرشوندگی حدود 147 سی سی به میزان 36 درصد حجم پرشوندگی کمتری دارد این امر تاثیر بسزایی در کاهش خطر افت همودینامیک و جلوگیری از کاهش فشار خون در اطفال دارد.

Price list

کار خلاقانه شرکت فارمد

شرکت صنایع پزشکی فارمد در بسته بندی ست لوله رابط دیالیز اطفال کار جالب و خلاقانه ای انجام داده است به نحوی که هر بسته از این ست ها حاوی یک کتابچه کوچک داستان یا نقاشی است که مایه سرگرمی کودک حین دیالیز بوده و علاوه بر آن می تواند باعث افزایش تطابق پذیری کودک با فرایند درمانی خود شود.

آمار کودکان تحت دیالیز

در حال حاضر طبق آخرین آمارهای در دسترس تعداد 620 کودک تحت همودیالیز در مراکز دیالیز سراسر کشور هستند که مجموعا حدود 100 هزار جلسه دیالیز دریافت می کنند. پیش از این به دلیل نبود ست بلادلاین اطفال متخصصین نفرولوژی اطفال و پرستاران همودیالیز دچار مشکلات عدیده ای حین انجام فرایند همودیالیز در اطفال می شدند. امید است با تشریک مساعی تمامی متخصصین و دست اندرکاران دیالیز کشور بیش از پیش در خدمت رسانی به این دسته از بیماران توفیق حاصل شود. تمامی مراکز دیالیز اطفال در سراسر کشور می توانند برای تهیه ست لوله رابط (بلادلاین) اطفال با شرکت مدوی طب پویان نماینده انحصاری پخش و توزیع کنسرسیوم دیالیز ایران تماس بگیرند.