آزیترومایسین با خطر مرگ ناگهانی قلبی در بیماران تحت دیالیز مرتبط است

آزیترومایسین با خطر مرگ ناگهانی قلبی در بیماران تحت دیالیز مرتبط است

آزیترومایسین با خطر مرگ ناگهانی قلبی در بیماران تحت دیالیز مرتبط است

جملات کلیدی:

. درمان آزیترومایسین با خطر بالاتر مرگ ناگهانی قلبی مرتبط است.

. کاهش غلظت پتاسیم می تواند خطر ناشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.

دادهای kidney medicine چه می گویند؟

بر اساس داده های منتشر شده در Kidney Medicine، در مقایسه با بیماران دیالیزی که درمان مبتنی بر آموکسی سیلین دریافت کردند، افرادی که درمان آزیترومایسین دریافت کردند در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی بودند.

پاتریک و همکارانش از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک نوشتند مطالعات اخیر در بین بیماران تحت درمان با همودیالیز، ارتباط بین این آنتی بیوتیک ها و خطرات بالاتر مرگ ناگهانی قلبی را گزارش کرده اند، اما پتانسیل تغییر پتاسیم داخل دیالیزی برای افزایش خطر پروآریتمیک این داروها بررسی نشده است.

آنها افزودند, "هدف اولیه این مطالعه بررسی این بود که آیا گرادیان سرم به محلول دیالیز ایمنی قلبی ناشی آزیترومایسین و به طور جداگانه ووفلوکساسین/موکسی فلوکساسین را تغییر می دهد."

Price list

در یک مطالعه کوهورت مشاهده ای گذشته نگر، محققان داده های 89379 بیمار را با 217009 دوره درمان آنتی بیوتیکی بررسی کردند. بیماران در مراکز دیالیز تحت همودیالیز قرار گرفتند و بین سال های 2007 تا 2017 تحت پوشش بودند.

شروع آنتی بیوتیک های آزیترو مایسین و یا بر پایه آموکسی سیلین به عنوان مواجه و غلظت سرم به محلول دیالیز به عنوان متغییر تعدیل کننده اثر در نظر گرفته شدند، محققان مرگ ناگهانی قلبی در 14 روز را به عنوان پیامد اولیه مطالعه در نظر گرفتند.

نسبت غلظت پتاسیم سرم به محلول دیالیز:

از اپیزودهای درمانی تجربه شده توسط بیماران، 52.3 درصد مربوط به آزیترومایسین و 47.7 درصد مربوط به آموکسی سیلین بود. در مقایسه با درمان آنتی‌بیوتیکی مبتنی بر آموکسی‌سیلین، درمان آزیترومایسین با خطر بالاتر مرگ ناگهانی قلبی مرتبط بود و به گفته نویسندگان، « وقتی شیب پتاسیم پایه سرم به محلول دیالیز حداقل 3 میلی اکی والان در لیتر بود، خطرات افزایش یافت».

شرایط کاهش ریسک در مصرف آنتی بیوتیک های طولانی کننده QT:

Pun و همکارانش نوشتند:

انتخاب آنتی بیوتیک هایی که فاصله QT را طولانی نمی کنند و به حداقل رساندن گرادیان غلظت پتاسیم در طول دوره درمان آنتی بیوتیک های طولانی کننده QT، ممکن است گام های مهمی برای کاهش خطر بالای مرگ ناگهانی قلبی در بیماران تحت درمان نگهدارنده همودیالیز باشند.