اگر نخواهم دیالیز را شروع کنم چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر نخواهم دیالیز را شروع کنم چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر نخواهم دیالیز را شروع کنم چه اتفاقی رخ می دهد؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک خود مشاوره بگیرید.

مقدمه:

همه ما اصطلاحات مختلفی را در مورد عدم شروع دیالیز شنیده ایم. اما منظور از این جمله چیست؟ ممکن است در مورد توقف یا عدم شروع دیالیز شنیده باشید. این جمله "مراقبت و یا درمان محافظه کارانه" یا "مدیریت پزشکی" نیز نامیده می شود. این نوع مراقبت بسته به نیازهای خاص و سلامت کلی بیمار، می تواند اهداف مختلفی را برآورده کند و می تواند شامل مدیریت علائم بیماری با برخی داروها و یا رژیم غذایی باشد. این رویکرد به عنوان "مراقبت تسکینی" نیز شناخته می شود.

مراقبت تسکینی چیست؟

مدیریت علائم بیماری با دارو و رژیم غذایی به عنوان "مراقبت تسکینی" شناخته می شود، که مراقبتی است که هدف آن افزایش کیفیت زندگی از طریق کاهش درد یا سایر علائم است. مراقبت تسکینی معمولاً برای درمان بیماری استفاده نمی شود، بلکه برای راحت و فعال نگه داشتن بیمار تا حد امکان است.

موارد دیگری که باید در مورد مراقبت تسکینی بدانیم:

مراقبت تسکینی یک مراقبت پزشکی تیمی برای افرادی است که با بیماری های جدی مانند بیماری کلیوی زندگی می کنند. هدف از این نوع درمان، بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده‌هایشان از طریق درمان درد، علائم و استرس عاطفی بیماری و پشتیبانی بیمار در تصمیم‌گیری است. افرادی که می خواهند بیماری خود را بدون دیالیز به دقت مدیریت کنند، می توانند از مراقبت تسکینی استفاده کنند. همچنین این تصمیم می تواند توسط افرادی که بیمار انتخاب کرده است، گرفته شود که آیا دیالیز را شروع کرده و یا ادامه داده و یا قطع کنند. برخی از اهداف مراقبت تسکینی، مدیریت درد و سایر شرایط مرتبط با بیماری کلیوی است. به شما کمک می کند تا با نگرانی، درد یا افسردگی کنار بیایید.

اگر تصمیم بگیرم دیالیز را متوقف کنم یا شروع نکنم چکار کنم؟

برای بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی کلیه، دیالیز به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. اما برای برخی افراد، اغلب به دلیل مشکلات جدی فیزیکی آنها، بهبودی که احساس می‌ شود ممکن است بسیار محدودتر باشد. شما حق دارید تصمیم بگیرید که دیالیز را شروع نکنید، اگر احساس می کنید که مضرات آن از منافع آن بیشتر است. اگر دیالیز می‌شوید، ممکن است زمانی فرا برسد که احساس کنید می‌خواهید درمان دیالیز را متوقف کنید.

افرادی که تصمیم به توقف یا عدم شروع دیالیز می‌کنند می‌توانند مراقبت‌های تسکینی دریافت کنند. با این حال، قبل از تصمیم گیری، مهم است که آن را به دقت با عزیزان و تیم مراقبتی خود در میان بگذارید.

آیا واقعا می توانم دیالیز را متوقف کنم یا شروع نکنم؟

بله. افراد مجاز هستند در صورت تمایل درمان خود را متوقف کرده یا شروع نکنند. قبل از تصمیم گیری نهایی، باید دلایل خود را برای توقف یا عدم شروع درمان با پزشک، سایر اعضای تیم مراقبتی و عزیزان خود در میان بگذارید.

سوالات متداول:

اگر نخواهم دیالیز را شروع کنم چه اتفاقی رخ می دهد؟

• افرادی که تصمیم به توقف یا عدم شروع دیالیز می‌کنند می‌توانند مراقبت‌های تسکینی دریافت کنند.

آیا می توانم دیالیز خود را متوقف کنم؟

• بله. شما مجاز هستید در صورت تمایل درمان خود را متوقف کرده یا شروع نکنید.

آیا باید تا پایان عمر دیالیز را ادامه دهم؟

• بله. برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه، دیالیز به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد.

منبع: Kidney.org