اخطار FDA در خصوص حلقه ها و ساعت های هوشمندی که ادعا می کنند بدون سوزن قادر به اندازه گیری قند خون هستند

اخطار FDA در خصوص حلقه ها و ساعت های هوشمندی که ادعا می کنند بدون سوزن قادر به اندازه گیری قند خون هستند

اخطار FDA در خصوص حلقه ها و ساعت های هوشمندی که ادعا می کنند بدون سوزن قادر به اندازه گیری قند خون هستند

روز چهارشنبه هفته گذشته یعنی 21 فوریه ، اداره غذا و داروی آمریکا اعلامیه ایمنی منتشر کرد و از مردم خواست از ساعت های هوشمند و حلقه های هوشمند که ادعا می کنند بدون سوراخ کردن پوست، سطح قند خون را اندازه گیری می کنند، دوری کنند. "سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بیان کرد:« هیچ ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی را که قرار است مقادیر گلوکز خون را به تنهایی اندازه گیری یا تخمین بزند، مجاز، تصویب یا تایید نکرده است ». این نهاد در این اعلامیه، از مصرف کنندگان، بیماران و مراقبان خواست که از چنین دستگاه هایی دوری کنند.

در حال حاضر، امکان پایش غیر تهاجمی قند خون بر روی هیچ دستگاه مصرفی وجود ندارد. دستگاه های پوشیدنی محبوب مانند ساعت Apple و حلقه Oura می توانند به جای آن با دستگاه های پوشیدنی مجاز FDA مانند Dexcom G7 که از سوزن برای خواندن سطح قند خون شما، استفاده می کنند، ارتباط برقرار کنند. داشتن یک ساعت هوشمند یا یک حلقه هوشمند برای پایش سطح قند خون بدون نفوذ به پوست، یک پیشرفت پزشکی بزرگ خواهد بود، که اجازه می دهد افراد مبتلا به دیابت بدون سوراخ کردن روزانه پوست خود مقدار قند خون خود را اندازه گیری کنند، همچنین افراد پیش دیابتی نیز می توانند هشدارهای لازم در خصوص میزان قند خون بالاتر از حد طبیعی را دریافت کنند.

گزارش ها نشان می دهند هر دو شرکت Apple و Samsung سال ها بر روی این فناوری کار کرده اند. سال گذشته، بلومبرگ(Bloomberg) گزارش داد که پایش قند خون بدون سوراخ کردن شرکت Apple در مرحله "اثبات مفهوم" بود و هر وقت که شرکت موفق شود اندازه آن را کوچک کند می تواند به بازار عرضه شود شرکت Apple از سال 2010 بر روی این پروژه کار می کند، اگرچه احتمالا هنوز چند سال دیگر جا دارد تا این فناوری به اندازه کافی کوچک شود تا در ساعت Apple جانمایی شود. شرکت سامسونگ (Samsung) نیز راه هایی را برای ساخت این فناوری در Galaxy Ring، محصولی که اخیرا معرفی شده است، بررسی می کند. 

تا آن زمان، به هر دستگاهی که ادعا می کند هم اکنون این کار را انجام می دهد، شک کنید، ساعت های هوشمند و حلقه های هوشمند فعلی « به طور مستقیم سطح گلوکز خون را آزمایش نمی کنند»، FDA از عموم مردم خواسته هر شرکتی را که دستگاهی با این ادعاها را می فروشد، آن را به FDA از طریق فرم گزارش داوطلبانه MedWatch این نهاد گزارش دهند.